علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ
نوشته شده توسط : media

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ مصرف داروهای مختلف، آسیب و فشردگی اعصاب دست، سندروم تونل کارپال و مشکلات مربوط به جریان خون است. برای تشخیص مناسب علت این عارضه و درمان آن از طریق بهترین تکنیک‌های پزشکی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

زمانی که فرد علائمی مانند گزگز و بی‌حسی انگشتان دست را مشاهده می‌کند، ممکن است این بی حسی به ناحیه بازو و دست نیز کشیده شود و ضعف عضلانی شدید را نیز احساس کنند. در چنین شرایطی و در صورت ادامه داشتن علائم مراجعه به پزشک بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند نشان از بیماری‌های زمینه خاصی باشد که باید هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید.

 

 مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا فشار و آسیب‍‌دیدگی اعصاب دست باشد. در چنین شرایطی فرد احساس ضعف شدیدی را در دست و بازوهای خود احساس می‌کند که باید برای پیشگیری از عارضه‌های جدی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند. برخی از مهم‌ترین دلایل سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ شامل موارد زیر است:

سندروم تونل کارپال

یکی از شایع‌ترین علل بی‌حسی انگشتان دست چپ، سندروم تونل کارپال است. مچ دست فضای کوچکی دارد که به‌عنوان تونل کارپال شناخته می‌شود و بسیاری از اعصابی که انگشت و دست شما را در کنترل دارند، از این تونل عبور می‌کند.

سندرم تونل کارپال موجب بی‌حسی دست موقع خواب می‌شود که علت آن موقعیتی است که فرد در آن قرار می‌گیرد .اما اگر زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر کنید یا سایر فعالیت‌هایی که تونل کارپال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همین باعث تحریک و تورم و بی‌حسی انگشتان دست می‌شود.

بیماری اسپوندیلوز گردنی

آرتروز گردنی سایش و فرسایش غضروف‌های گردن است که باعث التهاب مهره‌های ستون فقرات می‌شود. با از بین رفتن بافت غضروف‌ها، مهره‌ها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و بر اعصاب نخاع فشار زیادی وارد می‌کنند. این فشار باعث بی‌حسی یا گزگز اندام‌های بدن خواهد شد. در چنین شرایطی تکان دادن دست برای فرد بسیار سخت خواهد شد و حتی انگشتان دست نیز درگیر می‌شود. به‌ همین دلیل باید سریع‌تر برای درمان‌های پزشکی اقدام کنید.

سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی

پارانئوپلاستیک از اختلالات نادری است که در افراد مبتلا به سرطان وجود می‌آید. این سندروم موازی با بیماری‌ها و تومورهای بدخیم و نشانی از وجود تومور است. برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان خون، پستان و ریه همراه با این سندروم بروز پیدا می‌کنند.

پارانئوپلاستیک باعث درگیر شدن اجزای سیستم عصبی می‌شود و مشکلاتی در حرکت و هماهنگی عضلات، مشکلات حافظه به وجود می‌آورد. از آنجا که سیستم عصبی فرد دچار اختلال می‌شود، فرد بی‌حسی شدید در انگشتان خود احساس می‌کند و این سندروم می‌تواند مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ باشد. برای تشخیص منشأ و علت گزگز انگشتان دست به کلینیک دینا مراجعه کنید.

بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

قند خون بالا که باعث بروز دیابت می‌شود، اعصاب حرکتی دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به آسیب‌های شدید به این ناحیه خواهد شد. زمانی که قند خون بالا به اعصاب آسیب می‌رساند، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد که بتواند آسیب را از بین ببرد؛ برخی از داروها می‌توانند در کنترل علائم بسیار مؤثر باشد و از طریق این داروها می‌توانید دیابت خود را کنترل کنید تا از بدتر شدن آسیب اعصاب بدن جلوگیری کنید.

از آنجا که دیابت اصلی‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ و اندام‌های مختلف بدن است، توصیه می‌کنیم حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا فشار بر روی نواحی عصبی بدن کاهش یابد.


بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

روش‌های درمان علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

نوع درمان مورد استفاده با توجه به علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ تعیین می‌شود. در اولین قدم پزشک سوابق بیماری بیمار را بررسی می‌کند و با معاینه فیزیکی و تشخیص صحیح راهکارهای مختلف را ارزیابی خواهد کرد. بهترین راهکارهای درمانی که می‌توانید برای رفع علائم بی‌حسی دست چپ پیگیری کنید شامل موارد زیر است:

۱- فیزیوتراپی و استفاده از تمرینات تقویتی

۲- متدهای غیرتهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون تراپی

۳- تنظیم دوز داروی های مصرفی یا تغییر دارو با دستور پزشک

۴- مصرف مکمل‌های غذایی مختلف برای کمبود ویتامین

۵- تنظیم و مدیریت بیماری دیابت

۶- درمان بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های خود ایمنی

۷- مصرف مسکن‌های بدون نسخه برای تسکین درد ناشی از گز گز دست چپ

۸- مصرف داروهای تجویزی برای کاهش درد و گز گز دست چپ

۹- تغییر سبک زندگی از جمله پیروی از رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و عدم مصرف الکل

برای درمان علت بی‌حسی انگشتان دست چپ می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی از طریق روش‌های نوین از جمله تزریق prp و اوزون تراپی به درمان شما کمک خواهند کرد. به‌علاوه چنانچه در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان متخصص راهکارهای موثری را برای کنترل و مدیریت عارضه‌های احتمالی در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

خلاصه مطالب

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت سندروم تونل کارپل و سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی باشد. در چنین شرایطی فرد علائمی مانند بی‌حسی و درد زیاد در بازو و دست را تجربه خواهد کرد. درمان‌های متفاوتی برای رفع علائم بی‌حسی انگشتان دست چپ وجود دارد و پزشکان مجرب می‌توانند از طریق روش‌های غیر تهاجمی به درمان شما کمک کنند.

کلینیک دینا از جمله بهترین مراکز طب پزشکی در شرق تهران است و کادر پزشکی مجرب این کلینیک با برخورداری از دانش روز دنیا و استفاده از تکنیک‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به تشخیص و درمان علائم بی‌حسی انگشتان دست به شما کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: